Kære alle HILSere,
Som nævnt før julen, er der endnu et børne livredningsstævne på vej, og denne gang er det i Randers.
Det afholdes den 25. januar 2025 i Randers, Skanderborgvej 65, 8940 Randers SV.
Invitationen kan ses her – bemærk, at der er andre discipliner denne gang : det bliver sjovt.
Stævnet er udenfor klubbens normale stævne pakke, så derfor skal man selv arrangere hold (der skal være 4 på et hold); transport frem og tilbage og voksen bistand, Men stævnedeltagelsen er gratis.
Der er en lille gruppe af piger, der er tilmeldt stævnet, og vi håber på flere kommer med denne gang, så find en kammerat og så find lidt flere, og meld jer til.
Det kunne være rigtigt hyggeligt at drage til Randers i en større gruppe, og dette stævne kan bruges som en udmærket træning til DM i bassinlivredning, som jo afholdes den 8. marts 2025 i Hillerød (se anden mail).
Kom glad
Pva Livredningsudvalget
Christian
Sidste gang, vi afholdt sponsorstævne, blev der svømmet mere end 130.000 kr. ind til både svømmere og klubben.
Sponsorstævnet er din mulighed for at hjælpe klubben, plus du tjener penge til din egen svømmekonto.
Pengene på din svømmekonto kan bruges til at betale starter ved stævner eller måske til din næste svømmelejr. Pengene, som du tjener til klubben, kan vi bruge til eksempelvis sociale arrangementer eller nyt træningsudstyr.
Inden sponsorstævnet skal du finde din(e) sponsor(er). Det kan enten være en virksomhed eller en person, du kender privat. Der er ingen grænser for hvor mange sponsorer du kan have.
Den enkelte sponsor kan vælge at sponsorere et fast beløb eller et beløb pr. meter, du svømmer. Hvis du kan svømme vildt langt, er det også muligt at sætte et maxbeløb på kontrakten 😊.
Når du har fundet din sponsor, skal du udfylde sponsorkontrakten og sende den i en mail til hils@hils.dk
Derefter er det vigtigt at du tilmelder dig dette event, og skriver dit navn på, så vi ved at du har fundet en sponsor og at du deltager i stævnet.
Vi skal have kontrakterne senest d. 5. februar, så vi kan nå at gøre alt klar til stævnet.
Hvis du har spørgsmål, er du altid meget velkommen til at skrive en mail til anders@hils.dk
Se eventet på SvømDanmarks hjemmeside her
I år er det muligt for svømmere født i 2013 og ældre, at deltage. Stævnet er ikke en del af klubbens normale stævne afholdelse, og derfor skal der særskilt betales og tilmeldes hertil
Tilmeldelsesgebyret er kr. 400,00 per person, uanset antal starter og inklusiv holdkap. På ovennævnte link til SvømDanmarks hjemmeside, kan de forskellige discipliner ses
Kære alle forældre,
Den 8. marts 2025 afholder vi igen i år DM i Bassinlivredning her i Hillerød. Som sidste år vil vi gerne stille med en stor hjælper-stab, og vi skal bruge både tør- (ca 12) og våd hjælpere (4 – 6 stk), samlet 18 pax i alt.
Tør-hjælperne behøver ikke være uddannet officials, for al undervisning gives pr webinar og forud til stævnet ifm. Dommer orienteringen. Tro mig, det er ikke særligt omfattende eller kompliceret, og faktisk lidt sjovt at opleve en anden slags stævne.
Kom og vær med og giv DM deltagerne en stor oplevelse. Sidste år var Svøm.dk så imponeret af klubbens afholdelse af stævnet, og det blev udråbt til det ”bedste afholdte bassin livredning”. Det skal vi naturligvis slå i år.
Har du mod på at være med som våd- eller tørhjælper, så tilmeld dig her (og husk at gøre det med din egen profil, så vi har dit telefonnummer og mailadresse)
Tilmelding som hjælper skal ske SENEST den 31. januar 2025, så vi kan nå at videresende hjælpere til Svøm.dk med henblik på webinar, hvor livredningsgruppen (dommerne) forklarer hvordan man gør som tør-hjælper. Det er et 30 minutters kursus
Foruden tør – og våd hjælpere, så vi også gerne tilbyde diverse i en kage/mad bod, og vi har brug for hjælp med opsætning og nedtagning til stævnet. Alle midler fra boden går til klubben, og hjælper klubben og svømmerne. Disse opgaver finder du her under "Giv en hånd"
Kom og vær med til en dejlig dag både i svømningen og sikkerhedens lys.
Mange HILSner
På vegne af Livredningsudvalget
Christian
Find invitationen her
Find invitationen her
Find invitationen her
Se invitation her
Se invitation her
Se invitationen her
Se invitationen her
Se invitationen her
Se invitationen her
Holdledere og trænere vil hermed gerne invitere til den årlige træningslejr for HILS 3 & 4
Lejeren vil i år forløbe fra lørdag den 12. til og med onsdag den 16. april om eftermiddagen
Vi skal til Stevns Danhostel og Stevns Badet
Vi tager på træningslejre for at blive bedre svømmere, men næsten vigtigere, vi tager afsted for at lære hinanden endnu bedre at kende 😊
Vi har som udgangspunkt 2 træningspas om dagen, på 2 timers varighed pr gang. For at få tilstrækkeligt med hvile og udbytte af træningen, er der et obligatorisk hvil 30 minutter midt på dagen.
Vi sørger for at planlægge sociale aktiviteter og gøre det megahyggeligt
Skulle der være børn der har fødselsdag under træningslejren og gerne vil fejres, vil vi meget gerne høre fra jer før vi tager afsted, så vi kan fejre dem med pomp og pragt.
Vi håber at se rigtig mange tilmeldinger, så vi kan få en super hyggelig tur sammen, og vi lover at passe godt på jeres børn.
Af hensyn til videre planlægning er tilmeldingsfristen og betaling af depositum senest søndag den 15. december 2024
Skulle der være spørgsmål, er i velkomne til at kontakte os.
De bedste svømme HILSner fra jeres trænere og holdledere.
Trænere Athena HILS4 og Sebastian HILS3, Holdledere: HILS3: Charlotte, Nicole og Ann-Britt, HILS4: Pernille
Foreløbigt program:
Lørdag den 12. april
Kl. 12.00 Mødetidspunkt ved klubhuset – Bane 7
Kl. 12.20 Afgang mod Danhostel Store Heddinge
Kl. 13.45 Ankomst til Danhostel Store Heddinge og Stevns Badet
Kl. 14.30 – 16.30 Træning i svømmehal
Kl. ca. 18.15 Aftensmad Danhostel Store Heddinge
Søndag den 13. april
Kl. 7.30 Morgenmad på Danhostel Store Heddinge
Kl. 9.00 – 11.00 Træning i svømmehallen
Kl. 12:15 Frokost Danhostel Store Heddinge
Kl. 14.30 – 16.30 Træning i svømmehallen
Kl. ca. 18:15 Aftensmad Danhostel Store Heddinge
Mandag den 14. april
Kl. 7.30 Morgenmad på Danhostel Store Heddinge
Kl. 9.00 – 11.00 Træning i svømmehallen
Kl. 12:15 Frokost Danhostel Store Heddinge
Kl. 14.30 – 16.30 Træning i svømmehallen
Kl. ca. 18:15 Aftensmad Danhostel Store Heddinge
Tirsdag den 15. april
Kl. 7.30 Morgenmad på Danhostel Store Heddinge
Kl. 9.00 – 11.00 Træning i svømmehallen
Kl. 12:15 Frokost Danhostel Store Heddinge
Kl. 14.30 – 16.30 Træning i svømmehallen
Kl. ca. 18:15 Aftensmad Danhostel Store Heddinge
Onsdag den 16. april
Kl. 7.30 Morgenmad på Danhostel Store Heddinge
Kl. 9.00 – 11.00 Træning i svømmehallen
Kl. 12:15 Frokost Danhostel Store Heddinge
Kl. 13.30 Vi pakker bilerne og vender snuden hjemad
Kl. 14.50 Cirka forventet ankomst til Bane 7
Praktisk Info
Vi har brug for en række oplysninger på hver enkelt svømmer, hvis uheldet skulle være ude.
I skal derfor udfylde nedenstående felter, så vi har de relevante informationer om jeres barn i tilfælde af sygdom mm.
Pris pr. svømmer: Afhænger af antal deltagere, men i alt maks. 3000,-
Prisen dækker 4 overnatninger med fuld forplejning fra og med aftensmad lørdag til og med frokost onsdag.
16 timers vand tid med trænere, HAK mad til træningspas samt aktiviteter der bliver afholdt.
Transport og afgangstider
Ud: Vi mødes ved klubhuset kl. 12.00 lørdag d. 12. april.
Da køreturen estimeres til 1 time og 20 minutter, er der afgang 12.20 da svømmerne skal være i vandet kl. 14.30 det ses helst at svømmerne har noget HAK mad med til første træning da de ellers skal vente til aftensmaden.
Hjem: Vi kører fra Stevns onsdag den 16. april cirka kl. 1330 og forventer at være ved Bane 7 kl. 14.50 - svømmerne kan skrive når vi er på vej 😊
Transporten foregår i privatbiler, og vi vil få brug for assistance fra frivillige forældre begge veje.
Vi går ud fra at dem der ikke selv har mulighed for at køre vil bidrage til brændstofbudgettet hos dem der kører. Transport koordineres efter tilmeldingsfristen.
Tilmelding
For at kunne danne os et overblik over deltagere er tilmeldingsfrist og indbetaling af depositum på kr. 500,- søndag den 15. december 2024. Efter tilmeldingsfristen, kan vi melde den resterende betaling ud.
Huskeliste:
Husk at lade slik, sodavand og lignende blive hjemme! Vi får sund mad på vandrehjemmet og holdlederne skal nok sørge for HAK mad til træning.
Velkommen til AquaCamp i HILS!
REMA1000 AquaCamp er SvømDanmarks camp-koncept, hvor alle kan deltage uanset svømmeniveu, og man behøver ikke være medlem af svømmeklubben for at være med
Hver dag er der program fra kl. 9.00-15.00, og dagene vil være præget af alverdens aktiviteter sammen med vores søde og dygtige trænere. Der vil være udfordringer både på land og i vand, og der vil være mulighed for at bestå nogle svømmeprøver og få nogle flotte mærker med hjem. Vi vil også lægge vægt på livredning, og børnene bliver undervist i førstehjælp samt sikkerhed i svømmehallen
Børnene skal have udendørstøj, madpakke, badetøj samt håndklæde med - og også gerne dykkerbriller, hvis de har. I samarbejde med Rema1000 sørger klubben for frugt og saft formiddag og eftermiddag. Der vil være mulighed for pasning mellem kl. 8 og 9 om morgenen og afhentning mellem kl. 15 og 16 om eftermiddagen, hvis der skulle være behov for det
På campen får alle deltagere en AquaCamp-goodiebag og en t-shirt, samt AquaCamp-diplom og svømmemærker
På denne camp, der er for de yngste (7-12 år), er man velkommen til at deltage som 6årig, hvis man kan klare sig selv i omklædningen
Se invitationen her
Se invitationen her